Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

torsdag, april 13, 2006

Borta

Jag kan inte hitta mina glasögon. De har varit borta nu i över en vecka. Det började när jag skulle packa ner dem förra onsdagen inför Sälen-resan, och då insåg jag att jag nog inte haft dem sedan söndagen innan. Jag klarar mig bra med mina linser och extraglasögon, men jag saknar dem! Här är en affärsidé som jag och alla andra tankspridda människor skulle vara väldigt behjälpta av: Ett paket med små sändare som man kan sätta på sina saker som man ständigt förlägger och tappar bort. Det finns ju mycket - glasögon, absolut. Någon slags gemvariant till viktiga papper. Nycklar, men såna finns väl redan. CD-skivor. Kontokort och körkort. Plånboken. Handskar och paraplyn. Örhängen, TV-bilagan och fjärrkontrollerna. Det finns ju hur mycket som helst, jag skulle nog kunna göra slut på ett 50-pack rakt av. Och om det som bonus fanns någon liten grej som kunde hjälpa mig att komma ihåg att ställa eltandborsten på laddning, så vore det toppen. Jag hinner nämligen alltid glömma det på den lilla tiden som uppstår mellan det att jag borstar tänderna tills det att jag går ur badrummet.

4 Comments:

  • At 14 april, 2006 09:40, Anonymous Anonym said…

    Bra idé. Och om det där med eltandborsten, kanske en lösning skulle vara - två eltandborstar. Om du har som rutin att ladda en och borsta med en varje kväll. En kompis till mig hade samma idé när det gäller diskmaskiner, han menade att det perspekta köksskåpet var 2 diskmaskiner. Då plockade man direkt från den färdigdiskade maskinen upp på bordet och sen i den andra. När den ena var tom kunde man diska den andra och sen vända på proceduren. Förvaring och diskning i ett...

     
  • At 14 april, 2006 11:26, Blogger Vild-hallon said…

    Vilken grej! Skulle köpa den direkt om den fanns eftersom jag har en förmåg att glömma allt.
    Men jag skulle väl förmodligen glömma sätta dit sändaren också och så skulle det pipa i en förpackning sändare i stället.

     
  • At 17 april, 2006 17:27, Blogger Maria said…

    Två eltandborstar och diskmaskiner är suveränt - men jag har redan en dubbeltandborste, fast sambon snodde förstås den ena :)
    Vad gäller diskmaskiner så har vi en mindre efter helgen, så det blir också svårt, men superb idé, den skulle verkligen funka i vårt hushåll.
    Vild-hallon: Haha, ja det skulle nog jag också :)

     
  • At 18 april, 2006 12:00, Blogger zanza67 said…

    har du testat att klia dig vid pannan/hårfästet...händer att man hittar glasögonen då...fast har de varit borta så länge så...:/

     

Skicka en kommentar

<< Home