Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

onsdag, april 05, 2006

Den perfekta danspartnern

Eftersom jag just varit på tangokurs där vi praktiskerar sluten fattning, bröst-mot-bröst-tryck och "gissa-min-andedräkt" skulle jag vilja tala om något viktigt när det gäller den perfekta danspartnern:
Den perfekta danspartnern tycker att dans bara är dans och inget annat, såvida det inte följer av sammanhanget.
Fritt för tolkning :)

2 Comments:

  • At 06 april, 2006 07:58, Anonymous Anonym said…

    Solklart. Tror jag.
    Jag är impad, gick du inte salsakurs nyss?

     
  • At 09 april, 2006 19:28, Blogger Maria said…

    Jag har gått så många salsakurser att jag tappat räkningen. Det är nog 6 eller 7. Sen höll jag på med tiodans för några år sen (t ex vals, cha-cha, samba, quickstep och sånt), bugg förekommer titt som tätt och nu är det alltså tango. Men jag har fullständig salsa-abstinens, det var alldeles för längesen. Som du märker är dans min stora passion :)

     

Skicka en kommentar

<< Home