Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

tisdag, maj 16, 2006

Avhållsamhet

Att praktisera avhållsamhet är inte lätt. Här sitter man framför TV:n och blir sugen om och om igen, det går bara inte att sluta tänka på det...och eftersom det är fullständigt omöjligt så låter man stegen leda en in i...ja vad trodde ni? Jag pratar givetvis om godisburken som står i köket och inget annat :)
Den som jag tänkte ta med till jobbet för att muntra upp men som har minskat betydligt i innehåll under kvällen...
Min dåliga karaktär har påmint sig de senaste dagarna. I Köpenhamn blev det så mycket shopping att jag när jag kom hem upptäckte att jag endast hade 31 öre kvar på lönekontot. Efter ett uttag av den sista femhundralappen. Så det är inte helt slut än.
/Sparkontoslänsare

7 Comments:

  • At 16 maj, 2006 21:34, Blogger Pia-Pralin said…

    31 öre är inte att förakta.. jag har ungefär lika mycket på mitt konto.. och det är 10 dagar kvar till lön....

     
  • At 16 maj, 2006 22:40, Anonymous Anonym said…

    Alltså det där med godissug... jag har till och med ätit upp chokladask som jag köpt i julklapp till nån och fått springa ut dan efter för att köpa ny chokladask.

     
  • At 17 maj, 2006 08:03, Blogger Rex said…

    För flera år sedan dämpade jag sötsuget med en burk marmelad. eftersom det inte fanns en gnutta godis hemma någonstans. Nu när jag tänker efter blir jag grymt marmeladsugen faktiskt.

     
  • At 17 maj, 2006 11:21, Blogger mormor said…

    Det är tanken som räknas. Ta med den tomma burken och säg att du i alla fall tänkte på dem när du åt upp allt.

     
  • At 18 maj, 2006 11:14, Blogger zanza67 said…

    håller med föregående talare...
    så blev de glada över chokladasken - det var ju vad du skulle ge dem...inte ngt om att de skulle va godis i den?!...

     
  • At 18 maj, 2006 19:49, Blogger Maria said…

    Pia - har fyllt på från sparkontot för andra gången den här månaden...
    Blueberry och Rex - känner igen mig! Fast kanske inte just med marmeland...
    Mormor och Zanza - javisst, det har ni rätt i. Men burken hade kvar en del innehåll trots allt och var uppskattad, bortsett då från att alla tycker det är jobbigt när de inte kan sluta äta :)
    Får hitta på något annat...

     
  • At 22 maj, 2006 17:00, Anonymous Anonym said…

    Förstår känslan helt och hållet. Och börjar tanken pirra i skallen är det kört. Man får duscha kallt. Ut och springa eller nåt annat mer asketiskt (och så känns det ju bättre när man till slut ger efter)

     

Skicka en kommentar

<< Home