Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

söndag, juni 25, 2006

Gissa fågeln

På senare år har jag blivit väldigt intresserad av naturen, vet inte om det är ett tecken på att jag är vuxen eller en längtan till en lugnare tillvaro, förmodligen både och. Ibland känner jag mig helt övertygad om att jag hade stressat sönder mig här i stan om jag inte hade kunnat vila upp mig på landet på helgerna. I vintras, när jag inte kunde åka ut dit, så kändes det verkligen så. Idag såg jag ett inslag på TV4 med författarna till boken Naturkraft, som handlar just om detta - att naturen läker, stärker och lugnar ner. Det är vetenskapligt bevisat! Så för att ni alla ska få en liten smak av naturen så får ni Gissa Fågeln!. Ingen ornitologisk sensation direkt och en väldigt vanlig ljudkuliss ute hos oss, men jag tror att ganska många människor faktiskt inte känner till hur de vanligaste fåglarna låter. Inspelningen är hämtad från Månadens P2-fågel där man kan lyssna på många, många fler fåglar.

2 Comments:

  • At 26 juni, 2006 20:11, Blogger zanza67 said…

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     
  • At 26 juni, 2006 20:14, Blogger zanza67 said…

    oj det där är riktigt svårt fast antagligen lättare än att känna igen en svart siluett mot himlen som flyger förbi på ngn sekund...är uppväxt i botaniker/ornitologsläkt så fick min släng i 7-8-årsåldern då jag maniskt o systematiskt ritade av all världens fåglar...en dag kom jag inspringande helt euforisk till den samlade familjen med nyheten om att det satt en vithövdad havsörn på garageinfarttaket...till min stora besvikelse sprang ingen omedelbart ut för att bese världssensationen...:/

     

Skicka en kommentar

<< Home