Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

torsdag, maj 18, 2006

Roligt

Ofta är ju andra roliga och får en att skratta, men idag har jag haft några riktigt goa skratt på min egen bekostnad.
1. Fortfarande trött efter helgens resa då jag inte fått chansen att sova ut så läste jag en artikel om myskoxar i Metro. Det hade fötts en myskoxe-unge på Järvsö Zoo. Det pratades i sammanhanget om myskoxekor som jag då utläste som "myskox-ekor" och kommenterade till arbetskamraterna att vad konstigt att det kallas så...några sekunder senare insåg jag mitt avstavningsdilemma...
2. På jobbet supportar jag ett IT-system och det är inte alltid en dans på rosor. Således fällde kollegan kommentaren "Börja jobba med XX (=systemet) - få en cykel på köpet" vilket jag tyckte skulle förevigas på en vacker powerpoint att printas ut och hängas på väggen. Till saken hör att vi nyligen flyttat några våningar upp och att jag väl inte riktigt har satt in default-skrivare än i alla applikationer...ni kan väl själva räkna ut vad som hände...tja, det är väl bara att hoppas att de seriösa snubbarna på Inköp fick sig ett gott skratt...
3. Jag var och hämtade ut mitt nya pass och kunde inte sluta skratta när jag såg fotot. Alltså, hur allvarlig får man vara egentligen? Dessutom hade jag en hårtest som stack ut i en båge bakom örat. Varför blir man alltid så anskrämligt dålig på alla foton som man tar till pass, körkort, passerkort osv?

2 Comments:

  • At 22 maj, 2006 16:57, Anonymous Anonym said…

    Härligt. Ett gott skratt är viktigt, liksom att inte ta sig på alltför stort allvar. Hälsa inköpskillarna det :-)

    Andra förslag på slogans till ert system kanske kan vara:

    "Börja jobba med XX, du har ju hela helgen på dig"

    "XX-guld, om du vill va dig själv för ett ögonblick.

    och kanske lite Nike om ni ska lansera er utomlands

    XX. Just do it.

     
  • At 22 maj, 2006 22:10, Blogger Maria said…

    En reklammakare har talat :)

     

Skicka en kommentar

<< Home