Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

onsdag, augusti 16, 2006

Utmaning

Dags för ännu en utmaning, den här kommer från Pia.

1. Fyra arbeten jag haft i mitt liv
Delikatessbiträde på Domus
Intervjuare i marknadsundersökningar
Biträdande talspråksforskare
Systemsupport (nuvarande arbete)

2. Filmer jag gärna ser om och om igen
Fyra bröllop och en begravning
Dirty Dancing
Pulp fiction
I övrigt är det för många filmer jag aldrig hunnit se ens en gång...

3.Fyra städer jag bott i

Varberg
Göteborg
Boston, i en förort
Inga fler! (När jag var liten bodde jag på landet)

4. Fyra tv-serier jag gärna ser
Vänner
Lite som du
The Simpsons
Alla brittiska deckare

5. Fyra ställen jag vill åka till
Galpagosöarna
Australien
Cuba
Barcelona

6. Fyra websidor jag besöker dagligen
aftonbladet.se
intranätet på jobbet
Min egen blogg
Några av bloggarna jag länkar till

7. Fyra favoriträtter
Mammas köttbullar med potatis, sås och lingon
Grillade lammfärsbiffar med pita, tzatziki, fetaost, rödlök och oliver
Konjaksflamberad pepparbiff med shalottenlöksås och klyftpotatis
Gorgonzolaoxfilé med skinka, purjolök, sockerärter och klyftpotatis

8. Fyra ställen där jag trivs
Lilla Askerön och vattnet däromkring
Släktgården i skogen utanför Åtvidaberg
Frösön/Östersund
Självklart Göteborg!

9. Fyra bloggare jag vill utmana att svara på dessa frågor
Har inte koll på vilka som fått den redan, så ta den om du inte fått den :)