Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

tisdag, augusti 15, 2006

Min nye polare...


...bor på Frösö Zoo. Han heter Girre eller Raffe eller nåt sånt, han presenterade sig lite slarvigt. Han tyckte mest det var roligt att bli matad med gräs och buskkvistar över staketet, där han var den enda som nådde över med sin långa hals.
Men jag måste tillägga att jag tyckte väldigt synd om hans kompisar tigrarna och lejonen, som kunde vara två eller fyra som delade på en yta motsvarande en större tomt. Tigrarna bara vankade av och an som om de var sinnessjuka. Förstår inte att det är lagligt över huvud taget.

3 Comments:

  • At 16 augusti, 2006 13:42, Blogger Frk Fleggman said…

    Nej dom ser bara sorgliga ut. De ska springa över savannen eller var de nu "bor" på riktigt.

     
  • At 17 augusti, 2006 08:32, Blogger nyx said…

    Var i Zagreb för en massa år sedan och fick för mig att jag skulle gå på zoo... Det var det värsta jag varit med om, speciellt isbjörnarna, de stackarna hade i och för sig en pool (det var minst 38 grader den dagen) men den var full av skräp, och de såg bara olyckliga ut. Sedan dess tycker jag inte om djurparker.

     
  • At 18 augusti, 2006 23:04, Blogger nyx said…

    Hey you - nu är du utmanad. Kom och kolla :-)

     

Skicka en kommentar

<< Home