Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

söndag, oktober 09, 2005

När alla vännerna gått hem...

"Lili och Sussies" greatest hits på skivspelaren, vinylfesten är över men jag vägrar inse detta! Jag har så många skivor kvar att spela. Men en sak vill jag i alla fall tala om - Orups texter är gräsliga (om än fyndiga) men melodierna underbara. Nu pratar jag 1988. "När ska jag få veta om du vill göra det eller ej".

En av de mest signifikanta grejerna idag måste jag nog ändå säga är upptäckten av drinken Redlight District. Hallon och Härligt. Varför är det så många drinkar som anspelar på sex? En gång bad jag en bartender blanda något gott och fruktigt, frågade sedan vad det var, fick svaret "Sex on the beach" och replikerade "Vad kul, dé har jag aldrig testat"...vad jag menade var förstås att jag inte druckit drinken förut...men några sekunder senare, som så ofta med mig, så insåg jag vad jag hade sagt...kan det vara för att sådana lustiga situationer ska uppstå som de får såna namn?

Det är mycket härligt gammalt som passerat under skivnålen ikväll: Pet Shop Boys, Wham, Bon Jovi, Py Bäckman och Dan Hylander, Ratata, Freestyle & Style, Gyllene Tider, Queen, Trance Dance, Lena Philipsson och en massa annat. Faktum är att det skulle egentligen gå åt en hel helg för att hinna spela alla vinylplattor som man vill spela och kvällen gick alldeles för fort.

I övrigt kan jag inte mer än att hålla med mina vänner när det gäller VM-kvalet - jag såg eländes-handsen, vilken otur! Det är bara att hoppas att allt löser sig mot Island, annars vore det ju FÖRBANNAT TRIST. Klart att Sverige ska vara med i VM!
God natt på er alla monsterdiggare.