Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

torsdag, oktober 27, 2005

Skum typ

Idag när jag skulle gå hem så stod det en skum typ ute i foajén. Redan när jag närmade mig från andra sidan dörren såg jag hur han liksom vankade av och an och bara väntade på att någon skulle gå ut så att han kunde fånga upp dörren och på så sätt komma in utan passerkort. Jag såg inte ansiktet så väl. Lite lätt skärrad över att möta en potentiell brottsling (till saken hör att huset där jag jobbar har haft en del inbrott på sistone) när jag var alldeles ensam på väg ut öppnade jag i alla fall dörren. Han tittade på mig och sa "hallå". Jag tänkte att han var inte lite fräck som försöker med hälsningsmetoder för att få komma in och blängde efter honom utan att hälsa tillbaka. Jag lyckades också precis stänga dörren så att han inte kunde komma in.

Några sekunder försent insåg jag att det förmodligen var en av mina konsultkollegor som jag pratat med under en kräftskiva för ett tag sedan, och som säkert stod och väntade på en av de andra kollegorna som jobbar i huset. Jag tror jag ska maila honom en ursäkt imorgon...