Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

lördag, oktober 29, 2005

Slöardag

Efter en blöt och onyttig oktober-firmafest igår (en riktig höjdare!), där jag bl a blev av med en börs med pengar, som nog befinner sig på Den Glömda Planeten numera, så blev jag lite inspirerad av programmet "Du är vad du äter" och tänkte att det vore nog bäst att äta alger och fisk till middag, och dricka aloe vera-drinkar till. Men sambon vill bara ha pizza. Det passar nog bra till våran slöa TV-tittar-dag. Hoppas det finns hemkörning ända till dörren, det är 100 långa meter till närmaste pizzeria och dessutom måste man klä på sig något anständigt om man ska gå utanför dörren. Just nu kollar vi på "Från koja till slott" och funderar över varför de bara har 48 timmar på sig. Och varför skickar de in ett gäng brottslingar (så ser det åtminstone ut) som går lös på inredningen i början?
Dieten hittills idag:
2 curadon och ett stort glas vatten
Lite senare:
En tallrik fil med flingor
1,5 naproxen
Ännu senare:
Två mjukostmackor med tomater
En gooood hemmagjord café latte

Nu börjar jag känna mig ganska pigg igen.

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home