Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

onsdag, december 14, 2005

Juligt

Igår firades min 35-årsdag på många trevliga sätt - bl a genom att mina kollegor hängde upp inte så smickrande bilder på mig på åtskilliga ställen på jobbet. Men det är sånt man får bjuda på! Hoppas det inte finns folk som tror jag ser ut sådär hela tiden.

Idag har varit en julig dag - julbord på Liseberg där det var massor av julstämning. Kollade bildspelet på Konstmuséet och det var fantastiskt - kan rekommenderas dem som har vägarna förbi Göteborg. Avenyn är härligt upplyst och juldekorerad. Sedan har jag skrivit alla julkort. Men allt jag blev var helt slut. Trots att jag rationaliserade ordentligt när det gällde antalet julkort. Hade inte orkat ett enda till! Vore det inte bättre att man skickade julkort på våren eller något när man inte har en massa julklappar som ska handlas, tryffel som ska göras, lussekatter som ska bakas, väskor som ska packas, familj som ska besökas, julbord och julfester som ska upplevas, hår som ska klippas och glögg som ska drickas? Man kanske ska skicka Alla Hjärtans Dag-kort istället?

5 Comments:

  • At 14 december, 2005 23:00, Blogger Pia-Pralin said…

    allså, din dajmtryffel ser ju bara helt underbar ut, skall göra den imorgon... tillsammans med en ny omgång av saffrans muffinsen som jag gjorde igår...som jag gav bort.

     
  • At 14 december, 2005 23:01, Blogger Maria said…

    Åh, det låter också så gott! Vill ha mer tid...

     
  • At 15 december, 2005 10:13, Blogger Frk Fleggman said…

    Grattis i efterskott - håller med om att de' är mycket nu! Skrev 30 julkort igår som är postade och klara. Imorgon har jag semester och då ska jag nog göra dajmtryffel!

     
  • At 18 december, 2005 07:53, Blogger Roger said…

    Om nån behöver nån som ska äta all denna tryffel jag läser om så finns det frivilliga... ;-)

     
  • At 18 december, 2005 11:59, Blogger Maria said…

    Hihi :) Det är busenkelt att göra tryffeln och tar väldigt lite tid. Jag tycker definitivt du ska försöka dig på den! Rekommenderar i så fall att göra rutor, bollar är lite onödigt kladdigt tycker jag.

     

Skicka en kommentar

<< Home