Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

lördag, januari 14, 2006

Blues

Idag har jag fått dansa en massa - bl a en prova-på-kurs i Blues och det var en himla rolig dans. Det är nog det de ofta dansar i amerikanska filmer slog det mig. Ni vet, de dansar liksom tryckare men helt plötsligt svänger damen ut och gör någon tur och så blir det en dip och de hittar på lite allt möjligt. Jag har aldrig fattat förut vad det här är för dans men nu vet jag. Den är ju väldigt användbar, går att dansa till allt som går lite långsamt. Himla trist bara att man i vanlig ordning inte fick med sambon. Blues är en väldigt tät och sensuell dans och det är inte många kroppsdelar som inte har kontakt, så ni kanske förstår...frågan är om han inte skulle ändra sig ifall han såg vad det är man gör =)