Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

tisdag, mars 28, 2006

Bussproblem

Det här med bussar som kommer försent eller uteblir är inte bra. Idag kom inte kvart i sex-bussen när jag skulle från jobbet, så då tog jag den som går kl. 18 och som går en annan, längre väg, över centrum. Men säg den dagen jag klarar av att passera centrum när man vet att affärerna är öppna en stund till, utan att hoppa av och strosa runt lite. Följaktligen kom jag hem en hel timme senare än om den första bussen hade kommit. Undrar om man kan ta med sådana här följdkonsekvenser när man yrkar på ersättning från Västtrafiks resegaranti? Jag kunde ju faktiskt ha blivit av med en massa pengar också, ifall jag hade köpt en jacka eller något, som jag nästan gjorde.

3 Comments:

  • At 29 mars, 2006 08:45, Blogger Rex said…

    Ja spontana inköp orsakade av förseningar i den kommunalistiska trafiken borde innefattas av resegarantier, helt klart.

     
  • At 29 mars, 2006 08:49, Blogger Drysen said…

    Håller med föregående talare.

    En gång stod jag och väntade på en buss som inte kom i en hel timme!

     
  • At 29 mars, 2006 18:27, Blogger nyx said…

    jag tycker att du var duktig som inte köpte något. Själv brukar jag trilla dit för jämnan... det är helt fel att behöva byta buss vid Nordstan ;-)

     

Skicka en kommentar

<< Home