Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

måndag, mars 27, 2006

Välbehövligt nöje

Jag har haft en riktig höjdarhelg, sånt där som piggar upp och väcker förväntningar på den annalkande våren. I fredags var det AW med jobbarkompisarna och den fortsatte på nästa ställe där vi dansade och roade oss och pratade massor av goja. Nästa dag väntade konferens trots att jag inte var riktigt utvilad - Jaja, bara att tagga upp sig för nästa fest! Och det var inga större problem. Vi var 600 pers från hela landet som åt 3-rätters, fick massor med underhållning, drack massor av rödvin och hade vansinnigt roligt. Fullt med trevliga människor, tom barndomskompisen från Östergötland var där vilket givetvis var jätteskoj. Både salsa och bugg fick jag dansa också, inte helt vanligt på en firmafest, eller koncernfest som detta var. På natten skulle vi bo på hotell här i Göteborg, ja ni hörde rätt. Det var dock ingen höjdare att ligga i en ovan hotellsäng som ger en ryggont, undra var rumskompisen är någonstans (hon släntrade in vid sextiden) och dessutom veta att man endast är en stunds promenad från sin egen säng. Det slutade med att jag fick gå hem och sova istället för till konferensen vid niotiden på morgonen. Jag älskar stora fester, det är något speciellt när så många människor är på så glatt humör samtidigt. Och som tur är så vankas det snart en ny =)

2 Comments:

  • At 27 mars, 2006 22:28, Anonymous Anonym said…

    Nu vet jag varför jag inte såg dig i söndags!

    /Sune

    PS. Hahahahahahahahahahahah
    bara skämtar, du förstår nog vem!

    Vilken super duper kul helg! Tack för sällskapet!
    Trots lite sömn så inte ens nickade jag till på söndagen, gott betyg till Christer eller hur?

     
  • At 28 mars, 2006 19:40, Blogger Maria said…

    Hihi, nu skrämde du mig allt.
    Tack detsamma! Jo, det ska väl vara han till att hålla folk vakna en sådan dag. Hoppas du sov gott på tåget sen :)

     

Skicka en kommentar

<< Home