Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

torsdag, mars 23, 2006

Vinylfynd

På hemväg från tandläkaren idag så gick jag förbi en begagnad skivaffär, eller rättare sagt en affär som säljer begagnade skivor. Vi köpte en ny skivspelare för något år sen så jag köper gladeligen på mig när jag hittar sånt som frambringar nostalgi. Och detta fick jag idag för sammanlagt 40 kronor:
* Freestyle - Fantasi
* Abba - The Visitors. Inte bara för nostalgins skull!
* Herrey's - Diggiloo, Diggiley. Jag hade den på kassettband som jag tappade när jag var 13-14 under stor sorg. "Oh nej, du ser väl att jag flyger". Underbar textrad från covern på "Break my stride" - "Ingenting som hindrar mig".
* Adolphson & Falk - I nattens lugn
* Abba - Greatest Hits från 1975. Denna hade jag på inspelad kassett.
* Hasse & Tage - Ännu flera Lindemän.

Nu ska jag ha riktigt skoj!

3 Comments:

  • At 24 mars, 2006 09:17, Blogger Pia-Pralin said…

    åhh vilken nostalgi... synd man inte har en skivspelare kvar, då kunde man haft 80 tals revival...

     
  • At 24 mars, 2006 11:40, Blogger Rex said…

    Köpte ett program till datorn som man "tvättar" bort knaster och annat icke önskvärt från vinyler. Jag brukar glatt spela in gamla vinyler tvätta dom från knaster & radera dem från hårddisken eftersom jag inte orkar lyssna mer på dem i allafall ;-)

     
  • At 05 april, 2006 21:15, Blogger S-Man said…

    Adolphson & Falk slutar jag aldrig att lyssna på.

     

Skicka en kommentar

<< Home