Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

tisdag, mars 21, 2006

Det är skorna som gör det


En bild ur mitt liv. Mina härliga nya dansskor som kom på posten i förra veckan, i läder med mockasula. De invigdes på tangocafé i torsdags och det var väldigt skoj att pröva med någon annan än de som går på nybörjarkursen där jag brukar hålla hus. De här skorna kommer att få uppleva många argentinska tangos, massor av salsa, säkert en och annan cha-cha, vals och samba också...och en massa annat hoppas jag...

4 Comments:

  • At 22 mars, 2006 07:54, Blogger Frk Fleggman said…

    Dösnygga! Jag längtar efter att dansa - men tiden räcker bara till sång. Och det är inte heller så pjåkigt!

     
  • At 22 mars, 2006 08:01, Anonymous Anonym said…

    Wow, kanske man ska skaffa sig sådana. Om jag skaffar två, dansar de åt mig då? (jag vill men kan inte, förutom lite tafflig foxtrot)

     
  • At 23 mars, 2006 11:15, Blogger Rex said…

    Trandans är väl poppis vid denna tid på året? De enda danskor jag sett var i Danmark ;-)

     
  • At 23 mars, 2006 20:03, Blogger Maria said…

    Fleggman - Jag skulle gärna sjunga också men det får stå åt sidan för dansen. Jag sjöng i kör så mycket när jag var yngre också så jag har tröttnat lite på det konceptet och då finns inte så många alternativ...
    Roger - allt är möjligt! Man måste vara envis bara och se till att gå på en bra dansskola.
    Rex - är det inte dags att erkänna nu att det bor en göteborgare i dig, innerst inne, som längtar efter att få bli bisittare åt Ingvar Oldsberg. Och apropå detta kan jag inte låta bli att fråga om hur det är med finskor =)

     

Skicka en kommentar

<< Home