Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

söndag, april 02, 2006

Det började vårigt...

Hade räkfrossa i fredags, ooh vad gott. Helst ska man ju vara på balkongen, men ändå. Perfekt sätt att slippa laga middag och ett säkert vårtecken. Igår så var jag ute på första löprundan utan underställ och det var så skönt, kände mig full av energi för första gången på länge där jag sprang i den fuktiga luften och lyssnade på fågelkvittret. Gräset var grönt och snön borta nästan överallt. Idag var det dock inte lika uppåt, trött efter en fest igår och hade det inte varit bättre med lite mer sol? Eller också blir man helt enkelt utarmad av tvätt, disk, inhandling, strumpsortering och matlagning. Tänkte vara lite wild and crazy och strunta i att rensa luddfiltret på torktumlaren, men inte ens det kunde jag ta mig för. Jaja, en ny dag imorgon. Och nästa helg blir det skidåkning i Sälen, ska bli underbart.