Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

måndag, juli 17, 2006

Semesterbubbla

I en vecka har jag levt i en bubbla fjärran från mailbox, telefon, kontorslandskapsmummel och jobbstress i största allmänhet. Istället har jag äntligen fått läst en mycket bra bok (Jan Guillos Tjuvarnas Marknad), gått morgon- och kvällspromenader, ätit frukost på altanen, njutit i solen, haft en regnig dag på ett shoppingcentrum, plockat hallon, blåbär, smultron och vinbär, umgåtts med familj och vänner, badat förstås, ätit (grillat massor) och druckit gott och gjort en härlig lördagsutflykt ut på Malö, Flatön, Skaftö och till Lysekil. Vädret har varit fantastiskt större delen av veckan. Det är svårt att ha det bättre!

Nu är jag på jobbet i en vecka och det är lite semesterläge här också, skönt för då kanske man kan bevara känslan hela veckan ut tills den riktiga semestern tar vid, den här gången tre härliga veckor. Ikväll åker vi ut på landet igen där jag ska koka sylt. Nu ska jag nog gå ut och köpa mig en glass :)

3 Comments:

  • At 17 juli, 2006 19:52, Blogger zanza67 said…

    vilken härlig semester!...flatön är jag på minst en vecka per år...väldigt fin arkipelag norr om ön...kompisen hyr ut kajaker - ska du dit igen kan jag säkerligen fixa rabatt om ni är sugna på att paddla...*!*

     
  • At 18 juli, 2006 08:46, Blogger Maria said…

    Är det möjligen vid Handelsman Flink han gör det? Såg att de hade kajakuthyrning där. Mysigt ställe! När vi var där sjöngs det Taube utanför affären och sommaren var på sitt bästa humör.

     
  • At 18 juli, 2006 17:48, Blogger Pia-Pralin said…

    åhh va underbart, vet ju precis hur det är eftersom jag var i Fiskebäckskil för några veckor sedan... och körde över Malö på vägen hem... där skall jag cykelsemestra nästa år har jag bestämt... :-)

     

Skicka en kommentar

<< Home