Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

torsdag, augusti 10, 2006

Utmaning

Fick den här utmaningen från Vild-hallon för bra längesen, har inte hunnit skriva klart förrän nu, men bättre sent än aldrig.
Fem saker i min frys:
En paket kräftor som blev över vid en kräftskiva för tre år sen
Skivad franska
Glass, såklart!
Frysta hallon
Kycklingfilé
Fem saker i min garderob:
Massor av toppar i alla regnbågens färger, varav ett antal jag aldrig använt
En hylla med inköpta potentiella presenter som ligger och väntar på att ges bort
Drygt 20 par skor, såhär på sommaren...
Ett gäng sällskapsspel
En låda med dagböcker från tonårstiden
Fem saker i min bil:
Våtservetter
Skräp som blir över efter stopp vid återvinningsstationer
En av CD-favoriterna: Coldplay X&Y
Sliten karta över Tjörn och Orust med omnejd
En härligt röd kökslampa som jag är lite småförälskad i
Fem saker i min handväska:
(Bara fem? Oj, det blir svårt)
Miniflaska med frisyrgelé eftersom jag aldrig hinner fixa mig klart innan bussen går
Liten burk parfymcréme, se ovan
Ett antal rabattkuponghäften som Enjoy, idrottsrabatten etc.
Påsklämmor som suttit runt frukostmack-påsarna och blivit liggande
Huvudvärkstabletter
Fem att skicka vidare till:
Ojoj, tror att nästan alla fått den här utmaningen redan. Om du inte fått den så ta den gärna!