Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

fredag, augusti 11, 2006

Yra toaletter


Storsjöyran är en väldigt trevlig stadsfestival vid ett vackert Storsjön, med mycket bra artister och härligt folkliv. I år såg vi Atomic Swing och Håkan Hellström och de var i absolut toppform, rekommenderas starkt!

En intressant grej är dock bruksanvisningen som finns inne på toaletterna på området, kolla själva! Toaletterna hyrs ut av företaget Vik-in Systemet och de tar förstås alla chanser att göra mycket reklam för sig själva. Man får tom instruktioner om att ge dricks om man är nöjd. Frågan är om inte toalettbesöken tar väldigt lång tid om alla ska läsa igenom den här innan de anser sig färdiga. Jag vet inte om alla är som jag, men jag fastnar lätt om det finns något att läsa :)

3 Comments:

  • At 12 augusti, 2006 20:53, Blogger zanza67 said…

    läsa på toan är en lisa för själen...förresten kul med atomic swing som ju gjorde en grym platta i mitten av 90-talet sen försvann de...har aldrig förstått det...

     
  • At 13 augusti, 2006 07:30, Blogger nyx said…

    På tal om toaletter, så är det något som jag alltid har haft lite svårt för (och när jag säger "lite", så är det en sanning med modifikation). Men så igår kväll hade nöden ingen lag - bajamaja-premiären ägde rum på Heden. Det var inte så farligt som jag hade föreställt mig, rätt ok faktiskt. Men kanske beror den känslan på att mitt intresse fångades av att det fanns en tvål-hållare - men inget handfat.
    R, som har mer maja-erfarenhet än jag, upplyste mig om att det gick bra att tvätta händerna utan vatten... tänk vad fiffigt. Men vad 17 är det i dem?
    /novisen

     
  • At 13 augusti, 2006 14:00, Blogger Maria said…

    Förut var det alkohol i dem så då var det problem med att tonårsgäng tömde dem i jakt på fylla, helt sanslöst va? Nu såg jag en skylt någonstans om att det inte var alkohol i, förmodligen för att de skulle låta tvålen vara :)
    Men i år har jag märkt att det finns både gelé- och mousse-varianter på denna tvål...

     

Skicka en kommentar

<< Home