Iaia och livet

37-årig göteborgska som är nyfiken, busig och tankspridd. Bloggar inte så aktivt just nu. Jag gillar: språklig humor, att dansa - framförallt salsa, musik - helst sådant som låter 80-talssynth, indiepop, latin och jazz, diskussioner om livet, att läsa böcker och att se Vänner på TV.

lördag, augusti 05, 2006

Saker att göra en solig dag

Jag kan komma på en hel del mysiga saker som man kan göra en 25-gradig dag som denna när solen steker högt på himlen och det över huvud taget är rätt jobbigt att anstränga sig för mycket. Ta en båttur i skärgården och stanna upp vid någon ö och bada. Sitta på altanen och njuta av en god bok med ett glas juice. Bara ligga och lata sig på en klippa någonstans. Glassa i solglasögon på en uteservering. Flanera runt i stan och njuta av folklivet som är nu under EM-festen.
Inte springa EM-loppet.
Tur att det var sista gången det gick, då finns det ingen risk att man råkar anmäla sig igen :)

2 Comments:

  • At 06 augusti, 2006 00:45, Blogger zanza67 said…

    aha du sprang?...redigt!...vilken tid?...har sprungit en gång o blev inputtad i täten vid starten vid ullevi....blev ett våldsamt tempo o var rädd att alla sprang lika fort så var slut vid järntorget redan...en helvetesrunda alltså...

     
  • At 10 augusti, 2006 18:09, Blogger Maria said…

    Jadu, jag kände mig inte redig alls. Det var hemskt och jag sprang på 1.11. Jag tog också slut ungefär vid järntorget. Men nu blev det tom långsammare än första milen på göteborgsvarvet (som jag heller aldrig springer igen) förra året...låter dock som om du hade en mycket värre upplevelse!

     

Skicka en kommentar

<< Home